Impreza integracyjna a koszt uzyskania przychodu

Podatki | Autor: Violetta Wełnicka
26 maj 2014

Okres wiosenno-letni sprzyja organizowaniu przez firmy różnego rodzaju imprez integracyjnych. Wydatki poniesione na ich organizację mogą stanowić koszt uzyskania przychodu. Takie stanowisko potwierdzają wydane przez organy podatkowe interpretacje podatkowe, np.:

–        w interpretacji z dnia 17 lutego 2012 r. nr ITPB3/423-626/11/DK Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy uznał, że kosztami podatkowymi są wydatki ponoszone na rzecz pracowników w postaci organizacji dla nich spotkań integracyjnych. Wg organu są one kosztem, gdy związane są z prowadzoną przez podatnika działalnością oraz mają na celu poprawę atmosfery pracy, zintegrowanie pracowników z pracodawcą, co w konsekwencji, wpłynie na zwiększenie efektywności ich pracy (czyli zwiększenie przychodów a co za tym idzie podatków),

–        w interpretacji z dnia 23 stycznia 2012 r. nr ILPB3/423-505/11-5/JG Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu potwierdził możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodu wydatków poniesionych na zakup usług gastronomicznych, wynajem pomieszczeń, noclegów, przejazdów, koszty organizacji konkursów oraz gier i zabaw urozmaicających program spotkania. W uzasadnieniu organ interpretacyjny uważa również, że takie wydatki związane są z prowadzoną przez podatnika działalnością oraz mają na celu poprawę atmosfery pracy i zintegrowanie pracowników z pracodawcą, co w konsekwencji wpłynie na zwiększenie efektywności ich pracy (czyli jak powyżej zwiększenie przychodów i podatków).

Jak widać z powyższego wydatki poniesione przez firmy na organizację imprez integracyjnych wpisują się w motto Kancelarii „Aby fiskus był syty a podatnik cały”.

Doradca Podatkowy, specjalistka z zakresu podatków dochodowych i optymalizacji podatkowych. Posiada bogate doświadczenie w obsłudze spółek kapitałowych. Prowadzi szkolenia z prawa podatkowego, autorka wielu artykułów. Aktywnie działała pro bono na rzecz podatników.
Violetta Wełnicka
Violetta Wełnicka

komentarze 2

  1. Irfa pisze:

    Integracja jest, aż za dobra niestety ktoś nie pomyślał, żeby fartuky proforma generowały się na życzenie albo na przykład tylko wtedy gdy Klient wpisze NIP lub PESEL. Niestety teraz system generuje proformę do każdej transakcji, a przez to generuje się masa niepotrzebnych dokumentf3w w systemie iFirma.

  2. Marek pisze:

    Imprezy są robione czasami tylko dlatego żeby HR mógł wykazać swoją aktywność. Czasem pracownicy wolą inną formę wydania peniędzy ale za bardzo nie mają na to wpływu.