Nie ważne, czy firma ma telewizor, ma zapłacić abonament!

Podatki | Autor: Michał Wozikowski
01 paź 2014

opłata audiowizualnaNiedawno media obiegła informacja, że krajowa rada Radiofonii i Telewizji planuje nowe regulacje dotyczące firm. Planowane jest aby każdy przedsiębiorca opłacał abonament audiowizualny niezależnie od tego czy posiada 10 telewizorów, czy nie posiada ich w ogóle.

Oznacza to odejście od opłaty za korzystanie z odbiornika, a wprowadza opłatę za możliwość korzystania!

Nie wiadomo jeszcze ile będzie wynosić nowa opłata, czy będzie uzależniona od wielkości firmy, ilości pracowników, obrotów.

Plany wprowadzenia takiej opłaty są kolejnym ukrytym podatkiem, który będzie musiała zapłacić zarówno jednoosobowa firma jak i duży koncern. Patrząc na liczbę podmiotów gospodarczych w Polsce, których jest około 4 mln można zrozumieć, że planowane zmiany mają na celu znaczne zwiększenie wpływów na rzecz mediów publicznych.

Menedżer w Kancelarii. Ekonomista, praktyk z zakresu cen transferowych, podmiotów powiązanych, prawa działalności gospodarczej – procedur zakładania działalności gospodarczej w Polsce, prawa spółek handlowych, w szczególności rodzajów i form działalności gospodarczych w Polsce. Absolwent Akademii Ekonomicznej w Poznaniu specjalność polityka gospodarcza i strategia przedsiębiorstw.
Michał Wozikowski
Michał Wozikowski

Jedna odpowiedź

  1. Dam Faktury pisze:

    Różne bzdury w tym kraju widzieliśmy, ale odgórny i obligatoryjny abonament radiowo-telewizyjny to istny rozbój. Media publiczne powinny być finansowane z budżetu, reklam, ewentualnie abonamentów płaconych przez WIDZÓW, a nie wszystkich obywateli.

    W świetle durnot, które TVP wyświetla (np. „Rolnik szuka żony”) płacenie abonamentu to czysta głupota.